Üst düzey düşünme becerileri


Tanım. Üst düzey düşünme becerileri (entelektüel yetenekler) eleştirel, mantıksal, yansıtıcı, üstbilişsel ve yaratıcı düşünmeyi içerir. Bireyler aşina olmadıkları sorunlarla, belirsizliklerle, sorularla veya ikilemlerle karşılaştıklarında aktif hale gelirler.

Üstbilişsel düşünme becerileri nelerdir?

Üstbiliş, bireyin kendi zihinsel faaliyetleri üzerinde tahmin etme, plan yapma, izleme ve değerlendirme gibi yeteneklerini kapsar (Brown, 1980).

Üstbilişsel beceriler nelerdir?

Üst Düzey Bilişsel Beceriler (Yürütücü İşlevler):

  • Karar Verme.
  • İşlemleme Hızı
  • Problem Çözme.
  • Duygu Regülasyonu.
  • Akıl ve Mantık Yürütme.

Üst düzey bilişsel beceriler nedir?

Üst biliş (metacognition), bireyin kendi bilişsel süreçlerini fark etmesi, izlemesi, denetlemesi ve düzenlemesi için kullandığı işlemleri ifade etmek üzere kullanılan bir kavramdır. … Üst bilişsel Biliş bilgisi ya da biliş hakkındaki bilgiler, düşünme ve öğrenmeyi düzenlemek için kullanılır.

Düşünme becerileri nelerdir?

Mcguiness'a (2000) göre düşünme becerileri; bilgiyi elde etme, bilgiyi düzenleme ve analiz etme, bilgiden sonuç çıkarma, beyin fırtınası, problem çözme, neden ve sonuç ilişkisi belirleme, olanakları değerlendirme, amaçları oluşturma ve planlama, süreci gözlemleme, karar verme, kendi yaşantısına uygulama becerilerini …

Yaratıcı düşünme becerileri nedir?

Yaratıcı düşünme, yeni nesnelerin, süreçlerin ya da kavramların ortaya çıkmasını sağlayan düşünme sürecidir. Yaratıcı düşünme yeni ve özgün fikriler biçiminde tezahür etmektedir. … Buna karşın, belirli bir problem türüne özgü yaratıcı bir yöntem, teknik ya da çözüm üretmek ise yaratıcı bir genellemedir.

Üst Biliş nedir örnek?

Üstbiliş, kişinin kendi düşüncelerinin farkında olmasıdır. Bazı akademisyenler bunu “düşünme hakkında düşünme” olarak adlandırır. Fogarty ve Pete, üstbilişe harika bir günlük örnek veriyor: En son ne zaman bir sayfanın sonuna geldiğinizi ve kendi kendinize “Ne okuduğumdan emin değilim” dediğinizi düşünün.

Üst bilişsel inanç nedir?

Üst-biliş kavramı, bilişleri kontrol eden, düzenleyen ve değerlendiren üst düzey bilişsel yapılar ve süreçler olarak tanımlanabilir. … Diğer bir ifadeyle, kişi- nin ne bildiği hakkındaki bilgisi, ne düşündüğü hakkın- daki düşüncesi veya kendi bilişsel süreci üzerine çevril- miş gözüdür (Tosun ve Irak, 2008).